Beställning

 

 

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

 

 

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till karin@karinslada.se

 

 

Betalning

 

 

Karins Lada erbjuder möjlighet att betala med kort via vår betalningspartner Stripe.

 

 

När du handlar hos Karins Lada accepterar du att Stripe behandlar dina personuppgifter. Se Stripes integritetspolicy för en närmare beskrivning av Stripes personuppgiftsbehandling.

 

 

Leverans och fraktavgifter

 

 

Våra normala leveranstider är 1-3 dagar. Fraktavgiften ligger på 49 kr. När din leverans skickas från oss mailar vi ut ett leveransbesked. Din order skickas med Postnord och kommer delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Vi skickar endast inom Sverige.

 

 

OBS! Beställningar lagda på helgdag skickas tidigast nästa helgfria vardag. Om förseningar i leveransen skulle uppstå kommer vi att informera om anledningen till förseningen och upplysa om en ny leveranstidpunkt. Om leveransen dröjer utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid ska du kontakta oss direkt på mail karin@karinslada.se.

 

 

Priser

 

 

Alla priser i butiken anges i SEK och är angivna inkl. moms.

 

 

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av förändringar från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på inkorrekt information, och förbehåller oss rätten att justera priset därefter i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning.

 

 

Ångerrätt

 

 

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Återbetalningen sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Återbetalning sker på samma sätt som den ursprungliga betalningen om inget annat avtalats.

 

 

Vid nyttjande av din ångerrätt:

 

 

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas med e-post till karin@karinslada.se. I meddelandet ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftade 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Returer skickas till följande adress: Karins Lada, Gullered, N.Hästhagen, 523 97 Ulricehamn, Sverige
  • Du står för returfrakt (oavsett om hela eller bara delar av ordern returneras) och är ansvarig för leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i sin ursprungliga förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Det kan exempelvis innebära att garnbanderollen tagits bort eller är skadad, eller att en förpackning med stickor är bruten.

 

 

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se Konsumentverket och deras Ångerblankett.

 

 

Reklamation och klagomål

 

 

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Detta innebär att du har rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart det upptäcks. Att anmäla fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid.

 

 

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart via e-post till karin@karinslada.se efter det att defekten har upptäckts. 

 

 

Hur går du tillväga vid reklamation?

 

 

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till karin@karinslada.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Ni kan även kontakta dem direkt på följande adress: 
    Allmänna Reklamationsnämnden
    Box 174
    101 23 Stockholm

 

 

Ansvarsbegränsning

 

 

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

 

 

Produktinformation

 

 

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

 

 

Information om Cookies

 

 

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookies är små textfiler som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.

 

 

Personuppgifter

 

 

Genom att handla hos Karins Lada accepterar du vår Integritetspolicy. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer aldrig vidare eller delger dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund. Mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du i vår Integritetspolicy.

 

 

Ändringar till de Allmänna Villkoren

 

 

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online här på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

 

 

Tvist och lagval

 

 

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

 

 

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

 

 

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.